כתב עת - עלוני דע גן

עלון דע-גן
גיליון מס' 4
דע-גן, המרכז הארצי לקידום מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה בחינוך הקדם-יסודי
תמוז תשע"א , יולי 2011
יוצא לאור במימון האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים במשרד החינוך ומנהלת מל"מ,
המרכז הישראלי לחינוך מדעי- טכנולוגי ע"ש עמוס דה שליט, במשרד החינוך.
© כל הזכויות שמורות למשרד החינוך.
תוכן
2
מערכת העלון
4
דבר המערכת|דגנית עצמון
6
לדעת לתת, לדעת לקבל
סימה חדד מה-יפית, מנהלת האגף לחינוך קדם-יסודי, משרד החינוך
ד"ר ענת סלע, מפקחת ארצית למדע וטכנולוגיה בחינוך הקדם-יסודי, משרד החינוך
8
תפילת האילן/דידי מנוסי
ציורים: ילדי גן "ברוש" בתל מונד בהנחיית הגננת פטריסיה עמר
10
מדע בגן וסקרנות מדעית: נקודת המבט של הגננת | יעל קסנר ברוך, אורנית ספקטור-לוי
20
שילוב מודלים מייצגים בהוראת המתמטיקה בשנות הלימוד הראשונות:
סקירה ועקרונות להערכה | ענת סלע
26
בונים מגדלים ותפיסות גיאומטריות, תאוריה ומעשה: על חשיבותו של העיסוק בגופים הנדסיים בגן הילדים| טלי שכטר
36
לשון החיות: שיחות עם בעלי-חיים והשלכותיהן על חקר התפתחות השפה האנושי|נדב לוי
48
העצים: היצורים החיים המופלאים או למה חשוב לחבק עצים ?| ישראל גלון, דגנית עצמון
58
לראות מעבר למובן מאליו: הפילוסופיה החינוכית של לוריס מלגוצי (רג'יו אמיליה, איטליה) |נעמה צורן
65
מהעשרה להשראה: על מרכזי העשרה במדע וטכנולוגיה בגיל הרך| ענת סלע, מיכל קדוש, רוני אלטמן
74
ושוב נצאה אל הדרך... יד ביד לדרך| שרית קפלנסקי
80
מה למדת במרכול היום, ילד מתוק שלי? | אילת צמח, יוכי בוימגולד
86
ילדים מאיירים ומחברים סיפורים וספרים| שלהבת אסולין
96
שְׁמַר-טוּשׁ: מהצורך למוצר – איך מלמדים טכנולוגיה בגן הלכה למעשה| נעמה דוד
104
שער אחורי
